Loading...
 Start Page
Η γυναίκα και οι πολλαπλές εκδοχές κι ερμηνείες της φύσης της στο δημοτικό και αστικό παραδοσιακό τραγούδι - Μαρία Κώτη
Κλίκ για μεγέθυνση
Ημέρες Διεξαγωγής: 7-12 Ιουλίου
Ώρες μαθημάτων: 7 - 9 Ιουλίου 17:00 - 20:00
                           10 - 12 Ιουλίου 17:00 - 21:00 (σύνολο 21 ωρών)

Οι θέσεις του σεμιναρίου έχουν συμπληρωθεί.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας σε λίστα αναμονής.



Επιλεγμένα τραγούδια απ’ όλο το φάσμα της παραδοσιακής μουσικής που αποτυπώνουν, εξιστορούν κι εκφράζουν άλλοτε υπαινικτικά ως μοιρολόγια ή νανουρίσματα κι άλλοτε καταγγελτικά σαν εφημερίδες της εποχής τους , τη γυναικεία φύση και δράση, την έμφυλη βία,τη γυναικοκτονία,το διαχρονικό αγώνα των γυναικών να υπάρξουν και να διαδραματίσουν μεταξύ άλλων ρόλο ανατρεπτικό,ισότιμο κι αντάξιο της πολυσχιδούς φύσης τους ,μέσα σε μια κοινωνία με σκληρές πατριαρχικές δομές , στερεότυπα και συνθήκες προσβλητικές απέναντι στη φύση που γεννά με πολλούς τρόπους ,παρίσταται ουσιαστικά σε όλες τις τελετουργίες της ζωής και “στένει τον κόσμο όλο’’ .

Η γυναίκα αιώνες τώρα:

Κυοφορεί ,γεννά, νανουρίζει,
Θρέφει, θρηνεί, μοιρολογάται ,
αυταπαρνάται,
πλέκει, υφαίνει τον κόσμο όλο
μεγαλώνει τα παιδιά των αντρών της,
στένει *το νοικοκυριό ,στένει τον κόσμο όλο ,
Ερωτεύεται, πάει κόντρα στον καιρό της για να σμίξει με την αγάπη της,
Ονειρεύεται και το πληρώνει ακριβά
Στιγματίζεται απ' το σόι και απ' την κοινωνία
Η γυναίκα ..η ‘’άσχημη’’
Αν δεν παντρευτεί, αποκαλείται ‘’γεροντοκόρη’’
Δε γίνεται ποτέ μητέρα κι αποκαλείται ‘’άκλερη’’
Φροντίζει όμως υποχρεωτικά κι εφ’ όρου ζωής τ’αδέρφια και τ’ανίψια
Αιχμαλωτίζεται και πουλιέται σκλάβα σε παζάρια

Η μαύρη γυναίκα…..

Η κάθε γυναίκα εδώ και αιώνες:

Σκλαβώνεται στον άντρα και στα χαρέμια του
Διακρίνεται για την ομορφιά της
Βιάζεται
Ιέρεια σε ναό,
Θάβεται ζωντανή βασίλισσα μαζί με το Φαραώ ή το Μαχαραγιά της ,μόλις εκείνοι πεθάνουν
Καίγεται στην πυρά ως μάγισσα
Ακρωτηριάζεται
Γίνεται εταίρα,γραμματική
Βγαίνει στα βουνά Γίνεται Αντάρτισσα ,
Καλόγρια , Ντύνεται νύφη, Ντύνεται χήρα,
Θεωρείται ιδιοκτησία και
Κακοποιείται ,
Δολοφονείται,
απ΄τον αδερφό,τον άντρα,τον πατέρα ,ενίοτε κι από τη μάνα πατριάρχη
Κριματίζει και λυτρώνεται σκοτώνοντας κυριολεκτικά ή μεταφορικά τον τύραννο της

Πεθαίνει κι ανασταίνεται, Μητέρα Θεά, μητέρα φύση ,στους αέναους κύκλους του φεγγαριού.. Εδώ και αιώνες παίζει πρωταρχικό ρόλο μέσα σε ένα κύκλο τελετουργιών της ζωής,της δημιουργίας και του θανάτου.Στην προελληνική εποχή και σε ορισμένες παλαιότερες ή και σύγχρονες της Δύσης πρωτόγονες αλλά και σε πρώιμες αγροτοκτηνοτροφικές κοινωνίες και φυλές ανά τον κόσμο, η γυναικεία φύση εκθειαζόταν και τιμώνταν ως μητέρα,μητέρα Θεά ή μητέρα φύση με ρόλο ιερό, σχεδόν ισάξιο του άνδρα και άξιο σεβασμού. Εν συνεχεία στις πιο προηγμένες οικονομικά και πολιτισμικά κοινωνίες ο ρόλος της γυναίκας περιορίστηκε στα στενά κι οριακά πλαίσια μιας βαθιά πατριαρχικής δομής και ιεραρχίας ,που την ήθελε ιδιοκτησία του και κατώτερη απ’ τον άνδρα, υποταγμένη σε αυτόν . Η γυναίκα παρήγαγε πολιτισμό συχνά αθόρυβα μέσα από μια καταπιεσμένη ζωή και ύπαρξη για αιώνες ,κάτι δεδομένο αλλά όχι σημαντικά αναγνωρισμένο στον σκληρό κόσμο της πατριαρχίας. Τόσο ο λόγιος(=επώνυμος), όσο και ο λαϊκός πολιτισμός (=ανώνυμη δημιουργία του λαού,λαογραφία) μαρτυρούν γυναικεία επιτεύγματα συνυφασμένα με τη ζωή και τους σημαντικότερους κύκλους της,η γυναίκα βασική μύστης στις τελετουργίες της ύπαρξης, εμπνεύστρια κι εμπνευσμένη.Οι ρίζες του φαινομένου της υποτίμησής τους χάνονται στις χιλιετίες και οι τραγικές συνέπειες αυτής της μακραίωνης υποταγής βιώνονται έντονα ως τις μέρες μας στα σώματα και στις ψυχές των γυναικών.
Βιογραφικό

Η Μαρία Κώτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη. Σπούδασε Κλασική φιλολογία και είναι πτυχιούχος Βυζαντινής μουσικής. Γοητεύτηκε από μικρή ηλικία από τις μουσικές και τους στίχους, πράγμα που την έκανε να ασχοληθεί με τη μουσική και ειδικά με το τραγούδι. Έχει συμμετοχή από το 2000 στην ομάδα των Χαΐνηδων ως κύρια τραγουδίστρια στη  δισκογραφία και τις ζωντανές εμφανίσεις. Έχει πραγματοποιήσει συμμετοχές στη  δισκογραφία, συνεργασίες και κοινές εμφανίσεις με γνωστούς μουσικούς και καλλιτέχνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό). Έχει συνεργαστεί με τον Γιώργο Κουμεντάκη στα πλαίσια της όπερας του, με τίτλο «Η Φόνισσα» που ανέβηκε το 2014 στο Μέγαρο Μουσικής. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα βουλγάρικου και τούρκικου τραγουδιού στα πλαίσια των σεμιναρίων μουσικής του “Λαβύρινθου” στο Χουδέτσι Πεδιάδος που διοργανώνονται απ΄το σπουδαίο μουσικό και δάσκαλο Ross Daly, έχει συμμετάσχει σε σχήματα παραδοσιακής και λαϊκής μουσικής και υπήρξε ιδρυτικό μέλος του φωνητικού συνόλου «Σανάδες». Διδάσκει και διοργανώνει εργαστήρια παραδοσιακού τραγουδιού στην Κρήτη, την Αθήνα, την Ικαρία και αλλού. Είναι κατά βάση λαϊκή μουσικός κ τραγουδίστρια, με τεχνική διαμορφωμένη τόσο από τ’ ακούσματα που συνέλεξε από τη μουσική του τόπου της (Κρήτη),όσο και από την μετέπειτα προσωπική ενασχόλησή της με τις μουσικές του κόσμου, (έχει κάνει το δισκογραφικό της ντεμπούτο με metal μουσική (Asphodel) στην οποία έχει και συνθετική-στιχουργική δραστηριότητα).


Δισκογραφία : ‘’Floating in nowhere’’(Asphodel),1997,‘’Φτερουγίσματα’’,1999,’’Στου κύκλου τα γυρίσματα’’,2000,΄΄Ο Ξιπόλητος Πρίγκηπας 2000’’,’’Δελτίο ειδήσεων’’,2002,΄΄Ο κόσμος που ονειρεύτηκα’’,2002’’θλιμμένο μου χαμόγελο’’,2004,’’Ο Γητευτής και το Δρακοδόντι’’,2005,’’Δεν έχει η αγάπη σύνορα’’,2005,’’Το σκοτεινό τρυγόνι’’,2006,’’Ο Καραγκιόζης στη Γιουροβίζιον’’,2007,’’Κάνω τη ρίζα μου φτερό’’,2008,’’Η κάθοδος των Σαλτιμπάγκων’’,2008 ‘’Yurodny ‘’Odd set’’ 2008,,’’Ερως ανίκατε μάχαν’’ 2009,’’Λέει η ζωή’’,2009,’’Αγροτοκτηνοτροφικά και Μητροπολιτικά’’,2011, Αφιέρωμα στο Γιάννη Τατασόπουλο’’ “Οσα χρόνια κι αν περάσουν’’, 2011,’’Ισως, Νίκος Πορτοκάλογλου,2012,Μάρκος κ Γιώργος Κωσταντάκης’’Τση σκέψης μου τα λούλουδα’’, ”Του έρωτα και της μοναξιάς”,Εκτορας Κυριάκου,2014, “Πέρα από τα σύνορα” Ψαραντώνης, ΧαΪνηδες, Mode Plagal,MLK 2014, ”Καρπός” - Γιώργος Μαυρομανωλάκης,Νοτιάς 2014, ”Από το φώς και το σκοτάδι” Νίκος Παραουλάκης, Δημήτρης Παπαχαραλάμπους,MLK,2014, ”Bάλσαμο”, Βάσω Βασιλειάδου 2016,Το hip hop της Μεσογείου - Αντίποινα & Social Waste”  (2017, ανεξάρτητη παραγωγή), ‘Δημήτρης Ζαχαριουδάκης - Χαρτάκι’ ℗ 2018 Chromodiastasi Ltd / MLK, “Βάρδα φουρνέλο”, Χαϊνηδες, εκδ.Καστανιωτη 2021, “Ο παρατηρητής”, Μαρία Κώτη, εκδόσεις “Σείστρον”, 2021. Νέα δισκογραφική εργασία υπό έκδοση με τίτλο’’ Αλλού με βγάζει ο  δρόμος’’.

Musical Yards

Διεύθυνση: Αϊ Γιάννης, Χριστός Ραχών Ικαρία, ΤΚ 83301

Τηλέφωνα Επικοινωνίας:

Γιώργος M. 6940553781 
Λευτέρης Χρ. 6978 737696 

email: info@musicalyards.gr

     

 

Login / Sitemap

© Copyright 2019 - 2024 Μουσικές Αυλές Ικαρία